søndag 5. april 2020

Kule ord (60): gir dokke

I ferd med å gira seg? (Foto: Aaron Muszalski,
frå Wikimedia Commons) 
Dette er ungdomsspråk, eller slang. Eg har derfor søkt råd hjå ein 22-åring om definisjonad og bruk. Uttrykket er i slekt med "å vera gira på", som tyder å ha lyst til, vera (sterkt) innstilt på, ha høg motivasjon for noko. Og tilstanden "å vera gira" er å vera oppstemt, oppskrudd, høgt oppe. Det er gjerne noko ein sjølv vel, i alle fall delvis, meiner informanten min.

Så var det oppfordringa "gir dokke" (gir dykk), som eg har fått referert, og sett brukt av unge i sosiale media. Det er brukt som ei oppmoding om å skru opp stemninga, gjera seg klar, byggja seg opp til noko positivt som skal skje. Informanten min trur ordet kanskje først og fremst er brukt av rogalendingar. Det er vanskeleg å slå fast, synest eg. Vanskeleg er det òg å vita om uttryket har ei lang og lysande framtid. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar